Gumikopás okai A gumiabroncs megfelelő teljesítményének alapfeltétele a bordázat megfelelő mélysége. Ha a nedves talajon a tapadás csökkenését, illetve hiányát észleli, feltehetőleg nem elég a gumiabroncson a bordázat mélysége. Ha a bordázat mélysége 1,6 milliméter alá csökken, cserélje ki a gumiabroncsot.
Ebben a fejezetben megtudhatjuk a kerekek kopásának okait,hogyan tudjuk elkerülni a hibákat.Illetve,hogyan tudjuk megjavítani ezeket a sérüléseket.
Milyen fajta gumikopásokkal találkozhatunk?
- Alacsony nyomás
- Magas nyomás
- Kagylós vagy csésze kopás
- Fűrésfogas szélek
Alacsony guminyomás

Kopás mind két szélén a guminak alacsony guminyomásra figyelmeztet.
A megfelelő értékre felfújt gumiabroncs kulcsfontosságú a vezetésbiztonság és a gumiabroncs élettartama szempontjából. Legalább havonta egy alkalommal ellenőrizze a gumiabroncs nyomását egy pontos nyomásmérő segítségével. A folyamatos nyomásveszteség utalhat a gumiabroncs / kerék esetleges szerelési hibájára; amennyiben ezt tapasztalja forduljon gumiszerelő szakemberhez.
Túl magas keréknyomás

Kopás a gumiabroncs közepén ami jellemzi ezt a kopási hibát.
Természetesen az így elkopott futófelület sokat veszít tapadásából, veszélyessé válhat. A probléma kiküszöbölhető rendszeres nyomás ellenőrzéssel.
Nagyon fontos a gumik kopását ellenőrizni, és tudatában lenni annak, hogy milyen állapotban van a járművünk.
Kagylós vagy csésze kopás

Ez a fajta kopás elhasználódott kopott futómű alkatrészek hibájából keletkezhet.
Kopott vagy sérült felfüggesztés rossz lengéscsillapítók, gömbcsuklók, kormányösszekötők vagy egyéb alkatrészek elgyengülése miatt a gumi ilyen különleges kopás alakul ki.
Fűrészfogas szélek

Kerékösszetartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok elülső végei közelebb vannak egymáshoz.
A fűrészfogas kopáskép normál használat és normál lengéscsillapító-beállítás mellett alakul ki. Ez a futófelületre ható különféle torzító erők kívülről látható (és hallható) megnyilvánulása.
A kis mértékben kialakuló fűrészfogas kopás normális, és nincs észlelhető hatással a kényelemre. A feltűnő mértékben megjelenő kopás konkrét működési körülmények között alakul ki (helytelen abroncsnyomás, túlzott kerékösszetartás, kevés kopást okozó használat).
Gumikopás okai és mit tehetünk a csökkentése érdekében?
- Rendszeresen ellenőrizzük és tartsuk a megfelelő nyomást.
- Rendszeres kerékcserével/rotációval és kerekek kiegyensúlyozásával is foglalkozzunk
- Futómű és kerék bekötések ellenőrzése,
A gumiabroncs bordázatának ellenőrzése
A gumiabroncs bordázatának ellenőrzésére két közismert módszer áll rendelkezésre. Az összes személy, kisteher és közepes kereskedelmi gumiabroncs a bordázatba öntött jelölő sávokkal rendelkezik. Ezek a sávok a bordázat alján, különböző helyeken találhatók a futófelületen, és ha a gumiabroncs annyira kopott, hogy ezek a jelzések a bordákkal egy szintben láthatók, ideje lecserélni a gumiabroncsot.
Amennyiben komolyabb baj,baleset miatt sérült a gumiabroncs ajánlott autómentő segítségét kérni.